...

Veelgestelde vragen

Inloggen

Aangezien wij het belangrijk vinden dat de gegevens van u en uw klant veilig zijn, is het alleen mogelijk om in te loggen middels de zogenoemde tweeweg-authenticatie. Dit betekent dat u naast uw zelf gekozen wachtwoord ook een extra (unieke) code nodig heeft om in te loggen in het subliempakket en Polisportaal.

Activeer uw account

Om gebruik te maken van deze veilige manier van inloggen, dient u uw account te activeren én de ‘Google Authenticator’ app te downloaden. Volg onderstaande stappen om uw account te activeren.

Om de toegang tot het Subliempakket beter te beveiligen, is gekozen voor zogenoemde tweeweg-authenticatie. Bij deze vorm van inloggen wordt er een toegangscode naar uw smartphone gestuurd waarmee u kunt inloggen.

 

Download de Google Authenticator app in de Google Playstore (Android) of App Store (Apple)

U ontvangt van ons een e-mail. Klik op de knop ‘registreren’ om de tweeweg-authenticatie te activeren.

 

Let op: Krijgt u de melding ‘Oops, deze link is verlopen en kan niet meer gebruikt worden’? Klik dan hier en vraag een nieuw wachtwoord aan via de knop ‘wachtwoord vergeten’. U ontvangt dan een nieuwe e-mail om uzelf te registreren voor de tweeweg-authenticatie.

Nadat u een nieuw wachtwoord heeft aangemaakt, kunt u de tweeweg-authenticatie activeren door de QR-code die op uw scherm is verschenen, te scannen met uw smartphone. Ga naar de Google Authenticator app en klik op het plusje. Scan de QR-code op uw beeldscherm. Klik hierna op ‘verder’.

 

Wilt u geen gebruik maken van de Google Authenticator app? U kunt er ook voor kiezen de tweeweg-authenticatie code te ontvangen via SMS. U hoeft de QR-code niet te scannen maar u kunt onder de QR-code uw telefoonnummer invoeren. Let op: dit is het telefoonnummer waar u in het vervolg de tweeweg-authenticatie codes op zult ontvangen.

 

Wanneer u de Google Authenticator app wel heeft gedownload en de QR-code heeft gescand, is het niet nodig uw telefoonnummer in te voeren.

Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevoerd, volgt een extra inlogscherm waar gevraagd wordt om de Mfa (Multi factor authentication) code. Dit is de unieke code die u kunt ophalen via de Google Authenticator app (of die u ontvangt via SMS wanneer u hiervoor gekozen heeft).

 

Let op: deze code is uniek en verandert iedere 30 seconden. Iedere keer dat u inlogt dient u opnieuw de unieke code op te vragen via de app.

Hoe nu verder?

U heeft uw account geactiveerd en uw gegevens en die van uw klant zijn extra beveiligd met de Mfa code. Het Subliempakket en Polisportaal kunt u bereiken via de link https://mijnrisk.nl/. Lees hieronder hoe dit precies werkt.

Krijgt u een nieuwe collega of wilt u een collega toegang geven tot het Subliempakket? Via Accountsoverzicht (via het tandwieltje rechts bovenin het Subliempakket) kunt u eenvoudig een nieuwe gebruiker aanmaken. Nadat u de gegevens van uw nieuwe collega heeft ingevoerd, ontvangt hij/zij via e-mail de mogelijkheid voor registratie.

 

Let op: Er mogen geen streepjes en leestekens in de gebruikersnaam staan. 

Is een collega uit dienst?

 

De beheerder van uw organisatie (vaak een directe collega) kan via de knop ‘Account beheer’ (rechts bovenin het Subliempakket) het account van de gebruiker sluiten.

Bij een nieuwe mobiele telefoon en/of een nieuw telefoonnummer moet u de MFA-code eerst resetten en vervolgens opnieuw activeren. De beheerder van uw organisatie (vaak een directe collega) kan uw MFA resetten. Ga hiervoor naar Account beheer (rechts bovenin het Subliempakket) en klik op de oranje knop ‘Reset’. Vervolgens kunt u inloggen zoals u gewend bent. Na het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord heeft u de mogelijkheid om uw nieuwe mobiele telefoon en/of uw nieuwe telefoonnummer te registeren.

Het e-mailadres wat u gebruikt om in te loggen kunt u eenvoudig wijzigen. Ga hiervoor naar Instellingen (rechts bovenin het Subliempakket) en wijzig uw e-mailadres.

‘Multi Factor Authenticatie-code (MFA-code) is niet correct’

 

Voor het genereren van een MFA-code zijn meerdere apps beschikbaar. Bij het inloggen voor toegang tot het Subliempakket dient u gebruik te maken van de Google Authenticator app. Let op dat u de juiste app download! Andere apps genereren namelijk wel een code, maar deze werken niet. Gebruikt u de juiste app, maar krijgt u toch de melding dat de MFA-code niet correct is, dan adviseren wij uw MFA-code te resetten. De beheerder van uw organisatie (vaak een directe collega) kan uw MFA resetten. Ga hiervoor naar Account beheer (rechts bovenin het Subliempakket) en klik op de oranje knop ‘Reset’.

 

‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet correct’

 

Deze melding kan verschillende oorzaken hebben: – U heeft een fout gemaakt bij de invoer van de juiste combinatie van uw e-mailadres en/of wachtwoord. Weet u zeker dat de invoer juist is? Dan kunt u uw wachtwoord eenvoudig wijzigen door te klikken op ‘Wachtwoord wijzigen’. – Uw e-mailadres is niet bij ons bekend. Uw collega kan uw e-mailadres eenvoudig registeren. Ga hiervoor naar Account beheer (rechts bovenin het Subliempakket) en maak eenvoudig een nieuwe gebruiker aan.

 

‘Oops de link is verlopen’

 

Een toegezonden link is niet onbeperkt geldig. Ga naar mijnrisk.nl (let op: geen www.) en klik op wachtwoord vergeten. Vervolgens ontvangt u een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Op dat moment wordt direct uw account geactiveerd.

 

‘Oops deze link is niet geldig of is al gebruikt’

 

Een toegezonden link is niet onbeperkt geldig. Ga naar mijnrisk.nl (let op: geen www.) en klik op wachtwoord vergeten. Vervolgens ontvangt u een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Op dat moment wordt direct uw account geactiveerd.

 

Sms komt niet aan.

 

Voor het ontvangen van een MFA-code kunt u kiezen voor het ontvangen van de code via sms. De verzending van de sms gaat via het mobiele netwerk. Door bijvoorbeeld minder goed bereik kan er vertraging optreden, waardoor het iets langer duurt voordat u het sms-bericht ontvangt.

Tip: Lees hier de volledige handleiding.