samenwerking risk en ced schade herstel proces

RISK voegt met nieuwe koppeling van CED herstel in natura toe aan digitaal claimsproces

samenwerking risk en ced schade herstel proces

Foto: Robin Roest (CED), Peter Schokker en Jos Bassa (RISK)

RISK voegt met nieuwe koppeling van CED herstel in natura toe aan digitaal claimsproces

Insurtech serviceprovider RISK zet een nieuwe stap door automatisch een opdracht te verstrekken voor het herstel van een schade. Hiermee krijgt een verzekerde direct een goede oplossing aangeboden. Dat kan dankzij de vernieuwde koppeling tussen Connect Claims en CED Repair.


RISK werkt met Connect Claims, het SaaS-platform van CED voor gedigitaliseerde schadeafhandeling waarbij stappen automatisch uitgevoerd worden waar dit mogelijk is. De efficiëntieslag die dit oplevert aan verzekeraars en volmachten, draagt bij aan de twee belangrijkste doelstellingen bij schadeafhandeling: een hogere klanttevredenheid en een lagere schadelast. RISK voegt aan die efficiëntie nu nog een extra dimensie toe: de herstelmanagement oplossing van CED Repair.


Claims- en herstelmanagement in één oplossing
RISK registreert en behandelt in Connect Claims de ontvangen schademelding. Door de koppeling met CED Repair beschikt RISK over een unieke mogelijkheid om herstelwerkzaamheden te organiseren en uit te voeren. Hiermee wordt de klant direct bediend met herstel van de beschadigde inboedel of opstal zonder een ingewikkeld administratief proces te doorlopen.


Extra versnelling in de afwikkeling van schades
Robin Roest, Managing Director van CED Solutions is blij met deze stap: “Deze koppeling betekent dat wij onze klanten nog beter kunnen bedienen, omdat zij hiermee sneller en efficiënter de verzekerde kunnen helpen. Daarnaast kan de klant kiezen om voor specifieke type schades geautomatiseerd CED Repair in te schakelen. Dit scheelt tijd, handjes en kosten.” Peter Schokker, Directeur van RISK beaamt deze voordelen: “De koppeling tussen Connect Claims en Repair zorgt voor een extra versnelling in de afwikkeling van de schade. Daarbij hoeft de verzekerde minder moeite te doen voor het herstel van zijn schade. Een schade is namelijk al vervelend genoeg. Hierdoor wordt de afhandeling van schades klantvriendelijker én efficiënter.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *