Betaalgemak

Document inzien

Hieronder kunt u met uw unieke code inloggen in de beveiligde Postex omgeving.

Nadat u bent ingelogd kunt u:

  • uw documenten inzien en downloaden;
  • gemakkelijk betalen via iDEAL;
  • zelf kiezen of u de documenten per post óf per e-mail wilt ontvangen;
  • per e-mail verstuurde documenten nog één jaar lang inzien en downloaden.

Postverzending en iDEAL-betaalservice via Postex

RISK Verzekeringen is samen met uw verzekeringsadviseur continu op zoek naar mogelijkheden om de service voor u te verbeteren, maatwerk te leveren en tegelijkertijd milieubewuster te werken. Hierbij vinden wij het belangrijk dat u de post ontvangt, zoals u dat wilt. Digitaal of fysiek, wij leveren maatwerk. Tevens krijgt u ook de gelegenheid om een betaling via iDEAL uit te voeren in een beveiligde omgeving. Met alle betaalgegevens voor u klaargezet, kunt u direct betalen.

Samen met uw verzekeringsadviseur bieden wij u deze oplossing. We doen dit in nauwe samenwerking met Postex; een innovatief bedrijf dat deze dienstverlening al jaren aanbiedt.

Wat verandert er?

Wanneer u uw verzekering digitaal aangevraagd heeft, of u e-mailadres aan uw verzekeringsadviseur doorgegeven heeft, ontvangt u voortaan uw correspondentie digitaal. Hierdoor ervaart u direct het gemak van de digitale postverzending.

Wanneer wij geen e-mailadres hebben, verandert er eigenlijk niets, u krijgt er alleen iets bij. U ontvangt nog steeds alle correspondentie, zoals polissen, brieven en facturen. Echter het zal voor u herkenbaar zijn dat het van uw eigen verzekeringsadviseur komt. Daarnaast ontvangt u naast het poststuk ook een voorblad met een unieke (tijdelijke) code om de poststukken ook digitaal in te zien.

In plaats van een acceptgirokaart ontvangt u vanaf juli 2016 voor betaaldocumenten een nota met iDEAL-betaalmogelijkheid. Door het scannen van de QR-code of door in te loggen met uw unieke code kunt u het openstaande bedrag eenvoudig en snel betalen.

Post voortaan per e-mail ontvangen?

De wijziging in de verzending biedt nieuwe mogelijkheden. Zoals u hierboven heeft kunnen lezen is het ook mogelijk om aan te geven of u de post van uw verzekeringsadviseur voortaan per e-mail wenst te ontvangen. U kunt zelf uw ontvangstvoorkeur bepalen, per post of via e-mail.

Postex hanteert strikte privacy- en veiligheidsvoorwaarden en zal uw gegevens zorgvuldig behandelen. Postex vraagt nooit om inloggegevens of wachtwoorden. Geef deze ook nooit aan derden! Wilt u meer weten over Postex? Kijk dan op: www.postex.com.

Vragen?

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Twijfelt u aan de echtheid van de poststukken, of heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met uw verzekeringsadviseur.

De veelgestelde vragen hebben wij hieronder alvast op een rij gezet:

Wie is Postex?
Postex is een bedrijf dat de poststukken met het logo van uw verzekeringsadviseur verzendt. Traditionele post en digitale verzending is beide mogelijk. Daarnaast wordt een iDEAL- betaalservice geboden aan u als klant.

Ik wordt doorgestuurd naar een omgeving van Postex, kan ik daar veilig betalen?
Ja dat kan, Postex heeft een beveiligde omgeving (zie groen slotje in de url). Daar kunt u de openstaande verzekeringspremie voldoen.

Ik wil altijd mijn post digitaal ontvangen
Dit kunt u als klant zelf ingeven door in te loggen via de unieke code op uw voorloopblad.

Ik heb een groene kaart digitaal ontvangen, moet ik die ook printen?
Het is niet noodzakelijk om uw groene kaart te printen. Slechts voor een beperkt aantal landen is het nodig om deze te printen, kijk voor meer informatie op https://www.risk.nl/wp-content/uploads/2017/02/Groene-kaart.pdf

De nota ziet er anders uit dan voorheen
Dat klopt voor de herkenbaarheid hebben wij het logo van RISK Verzekeringen toegevoegd. RISK verzorgt voor uw verzekeringsadviseur de administratie en incasseert de verzekeringspremies.

In het verleden stond er een ING-bank rekeningnummer op de acceptgiro. Dat is nu een rekeningnummer van de Rabobank, klopt dat?
Ja dat klopt, wij gaan geleidelijk over naar een nieuwe rekeningnummer van de Rabobank.

Kan ik nog een acceptgiro ontvangen zoals ik die in het verleden heb ontvangen?
Nee, dat is helaas niet meer mogelijk. U kunt eenvoudig en snel het bedrag overmaken via iDEAL of internetbankieren. Daarnaast kunt u ook gebruik maken van de Europese overschrijfkaarten van uw eigen bank. Mocht u die niet hebben, dan kunt u deze opvragen bij uw bank.

Ik kom niet verder met het uitvoeren van de iDEAL-betaling?
Het kan zijn dat u tijdens het uitvoeren van de betaling op de button Vorige hebt geklikt. In dat geval is de betaling gestopt. Na 30 minuten wordt de betaalmogelijkheid weer vrijgegeven en kunt u het opnieuw proberen.